Wat is DOOH?


Digital Out of Home 

Digital Out of Home (DOOH) in om advertenties en andere berichtgeving te weergeven op digitale advertentieborden. Met DOOH kunnen we efficiënt en gericht targetten. Kortom, DOOH is de ideale uitbreiding van je digitale strategie!



Wat is Digital Out of Home?

DOOH betekent letterlijk ‘digitaal uit huis’. Zoals de naam suggereert gaat het om een digitale vorm van buitenreclame. Onder de noemer Out of Home reclame vallen billboards, bushokposters, bezinepompbanners en ga zo maar door. Inmiddels zijn veel van deze Out of Home objecten vervangen door digitale schermen. Dit maakt het vandaag de dag mogelijk om dynamisch en flexibel om te gaan met je buitenreclame. Zo kunnen we met Digital Out of Home onder meer jouw specifieke doelgroep targeten, inspelen op het weer of bepaalde tijdsloten selecteren om dan je advertenties te tonen.


DOOH advertising: dynamisch en relevant

Met Digital Out of Home marketing zetten we Full Motion in om jouw boodschap effectief te communiceren en dankzij programmatic advertising kiezen we een locatie, timeframe en frequentie. 


De kracht van DOOH advertising zit in het dynamische en relevante karakter. Zo is het mogelijk om de advertentie op maat te maken voor het medium. Door middel van statisch of bewegend beeld kun je meer emotie en uitleg erin stoppen. Verder halen we het beste bereik en zichtbaarheid door te werken met de juiste gegevens en adverteermomenten. 



De voordelen van Digital Out of Home reclame

  • Naadloze aansluiting op je display strategie: zonder moeite worden je display banners ook buiten het web getoond

  • Mogelijkheid om meerdere uitingen, producten en boodschappen te rouleren met elkaar

  • Live in kunnen spelen op actualiteiten, weersomstandigheden of op basis van een trigger die vooraf ingesteld is

  • Digitale buitenreclame snel zichtbaar maken voor de exacte doelgroep gedurende specifieke dagdelen of tijdstippen


Vergroot je digitale strategie met DOOH!

Wil je graag jouw advertentiestrategie uitbreiden of een boost geven? Zoek je een bedrijf die je kan helpen je digitale strategie naar een hoger niveau te tillen? Onze specialisten kunnen niet wachten om aan de slag te gaan! Samen benutten we het strategische voordeel van Digital Out of Home waardoor jij het optimale haalt uit je reclame uiting. Spring dus in het diepe en ontdek de mogelijkheden van DOOH.



Waarom DOOH?

Datakoppeling met je online doelgroep: je advertentie alleen langs de snelweg als je doelgroep er is

  • Alle borden in Nederland mogelijk én wij designen jullie reclame geheel in de gewenste stijl


  • Vooraf gemaakte overeenkomsten en duidelijke facturen waardoor je alleen betaalt voor wat je krijgt

  • Geen vaste week afspraken per bord, maar wel afspraken op maat, op dag en op uur mogelijk



De afgelopen jaren heeft online marketing een enorme vlucht genomen, deels ten koste van traditionele marketing (Out-of-home (OOH) advertising is hier een onderdeel van). Dit is mede te wijten aan de digitaliseren van allerlei verschillende markten, elke bedrijf heeft tegenwoordig een website of webshop. Maar zeker ook door de meetbaarheid van online marketing. Bedrijven willen niet meer schieten met hagel schieten en maar hopen dat er meer omzet wordt gemaakt. Online marketing heeft hier in rap tempo een einde aan gemaakt doordat de ROI relatief makkelijk kan worden teruggerekend. Hierdoor zijn de budgetten goed te verantwoorden en bij een positieve ROI is het vaak slim om meer budget vrij te maken voor een hogere bijdrage aan de omzet. Nog een groot voordeel is dat met de vergaarde data de marketing uitingen kunnen worden geoptimaliseerd, waardoor de ROI ook weer verhoogd kan worden. Ook de kosten van bijvoorbeeld tv-reclame tegenover een online campagne staan niet in verhouding. Voor MKB-bedrijven is TV reclame nagenoeg onbetaalbaar terwijl een online campagne maar een fractie van de kosten met zich meebrengt.

DOOH is de traditionele buitenreclame via openbare plaatsen, hiermee proberen bedrijven consumenten te bereiken. Bekende voorbeelden van OOH zijn; posters in abri’s en in openbaar vervoer, reclameborden enzovoort.
Het grootste nadeel van Digital-out-of-home reclame ten opzichte van Out-of-home reclame is dat je de digitale schermen moet delen met andere adverteerders. Hierdoor is jouw vertoningstijd niet meer continu. Bij OOH wordt er fysiek een poster ergens geplaatst die voor een vaste prijs en periode ergens wordt opgehangen. Een groot voordeel van DOOH is dat er bewegende beelden getoond kunnen worden en in sommige gevallen kan er zelfs interactie plaatsvinden met passanten.

Programmatic
Programmatic DOOH is een vorm van advertentie inkoop waar geen mensen meer aan te pas komen. Je kan dit vergelijken met programmatic display advertsing dat al op grote schaal wereldwijd wordt toegepast. Via een veiling kan jij via een DSP (Demand side platform) jouw DOOH-advertenties aanbieden. Deze zullen dan communiceren met aanbieders van advertentieruimte Sell Side platform (SSP). Meerdere aanbieders zullen dan via hun DSP’s gaan bieden en trachten de gevraagde advertentieruimte te bemachtigen. Dit gebeurt volgens een bepaalde periode en een vooraf besproken budget. Een goed voorbeeld van programmatic DOOH is de Nederlandse Luchtvaartmaatschappij Transavia. Zij hebben op deze manier advertentieruimte ingekocht voor vluchten naar wintersport bestemmingen waar al sneeuw lag. Hierdoor krijgt de klant wat hij wil en liggen de conversies voor Transavia een stuk hoger.


Dynamische
Onderstaande filmpje is een voorbeeld van een briljante DOOH-uiting van het Amerikaanse automerk GMC. Hier worden meerdere technieken zoals gezichtsanalyse, narrowcasting en gedragsdetectie toegepast. Door middel van deze analyses wordt aan het publiek dynamische inhoud vertoont om zo de passanten aan te trekken maar ook hun aandacht vast te houden.
Gezien het bovenstaande voorbeeld, zijn de mogelijkheden van DOOH oneindig en wordt er de komende jaren nog heel veel verwacht van dit medium en hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram